۱۳۸۹ مهر ۱۶, جمعه

و خداوند عشق را آفرید

همه امراض و دلتنگی ها زاییده تخلف از قانون محبت اند. بومرنگ های نفرت و انزجار و انتقاد آدمی ، بیماری و اندوه را به سوی او باز می گرداند. آنچه آدمی در دیگران نکوهش می کند در واقع به سوی خود جذب می کند.
خشم نمی گذارد که انسان جلو چشم خود را ببیند . خون را مسموم می کند . ریشه همه امراض است و سبب تصمیم گیری های نادرست می شود .
انسان با هر دست بدهد از همان دست می گیرد. همیشه میان داد و ستد موازنه ای کامل برقرار است . هر چند آدمی باید بی هیچ چشمداشت ببخشد، اما اگر آنچه را که به سوی او باز می گردد نپذیرد، از قانون تخلف کرده است . زیرا همه هدایا از جانب خدا می آیند و انسانها تنها وسیله اند.
دعا به درگاه خداوند بصورت آمیزه ای از فرمان و تقاضاست ، هم ستایش است هم سپاس.
دو گرایش ذهنی سبب از دست دادن می شود : ناسپاسی و ترس از دست دادن.
تنها به سه منظور جرأت کنید کلامتان را بکار ببرید:
برای طلب شفا و برکت و سعادت.
هر آنچه آدمی درباره دیگران بگوید، درباره او خواهند گفت و هر آنچه درباره دیگران آرزو کند، همانا برای خود آرزو کرده است.
لعن و نفرین به خود دشنام دهنده باز می گردد. اگر برای کسی بدبختی بخواهید، بزودی بدبختی بسراغتان خواهد آمد و اگر برای کسی موفقیت و خوشبختی بخواهید، همانا راه موفقیت خود را هموار کرده اید.
بیماری و بدبختی زاییده تخلف از قانون محبت است. انتقاد. حسد . کدورت . نفرت ......باعث بوجود آمدن بیماری می شوند. اصولا هر مرضی حاصل ذهنی ناآرام است.
رنج بردن انسان زاییده تخلف از قانون معنویت است. آدمی اغلب به علت ناسپاسی و قدر نشناسی نعمت های خداوند را از دست می دهد و از فقدان آن رنج می کشد.
دشمنان اصلی ما درون وجود ما هستند. خیرخواهی انسانهای نیک خواه، پیرامونشان هاله ای عظیم از حمایت می آفریند . از این رو هر سلاحی که به سوی ایشان نشانه رود کارگر نخواهد افتاد.
نه هیچ انسانی دشمن توست و نه هیچ انسانی دوست تو بلکه هر انسانی معلم توست.
عیسی مسیح گفت : در برابر شریر مقاومت نکنید . زیرا می دانست شری وجود ندارد. شر زاییده خیالات نادرست آدمی است و حاصل اعتقاد به دو قدرت: خیر و شر ، بجای اعتقاد به یک قدرت : خـــــدا.
این حکایت را همه شنیده ایم که آدم و حوا از درخت وهم یا دانش نیک و بد خوردند و بجای یک قدرت ( خدا) دو قدرت دیدند( خیر و شر) ! از این رو شر قانونی است کاذب که انسان از طریق روح خفته برای خود آفریده است.
پس برای دشمن خود برکت بطلبید تا او را خلع سلاح کنید. از این طریق تیرهای او را به برکات تبدیل می کنید. این قانون هم در مورد افراد صادق است هم در مورد ملت ها.
مادام که آدمی در برابر وضعیتی مقاومت کند، آنرا بسوی خود می کشد.
مطمئن باش که اوضاع مخالف ، خیر است و از آن آزرده نشو تا سنگینی خود را از دست بدهد. هر وضعیت ناهماهنگ نشانه ناهماهنگی در درون خود آدمی است . اگر در باطن انسان ذره ای واکنش هیجانی نسبت به وضعیت ناهماهنگ وجود نداشته باشد، آن وضع برای ابد از سر راهش کنار می رود.
خداوند می گوید انتقام از آن منست . من جزا خواهم داد.
زندگی یک آینه است و ما در دیگران بازتاب چهره خودمان را می بینیم.
از نابسامانی ها ننالیم و در گذشته سر نکنیم!
بسیاری از مردم از این واقعیت غافلند که هدیه دادن نوعی سرمایه گذاری است و اندوختن از سر حرص و احتکار جز تنگدستی عاقبتی ندارد. پس بی باکانه و خردمندانه خرج کنید!
هر انسانی با تشرف به آیین عشق به این سیاره پا می نهد. عشق پدیده ایست کیهانی که عالم چهار بعدی را بر آدمی می گشاید! عشق راستین از خویش فارغ است . بدون هیچ چشمداشت خود را بر محبوب فرو می باراند. شادمانی عاشق بخشش است نه ستاندن! عشق یعنی ظهور خدا. نیرومندترین قدرت موجود در عالم عشق است!

باز هم فرازهایی از فلورانس اسکاول شین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر